Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Een nieuw album bewijst een sterke terugkeer van je band, je gaat vervolgens het podium op met een stel extra muzikanten om er ook daar weer toe te doen. KoЯn is weer vet, kunnen we wel stellen. Waarom dan niet wachten tot er van de recente tour opnames zijn? Er is een logisch antwoord: het voormalige label Epic wil nog even wat geld met KoЯn verdienen en jaagt een cd’tje de markt op dat oogt als een bootleg en grotendeels ook klinkt als een bootleg. En wie zit er überhaupt te wachten op een terugblik naar een zwakkere periode van deze band?
Het livegedeelte komt voornamelijk van het optreden in CBGB’s in New York in november 2003. Zeven tracks in een niet altijd evenwichtige geluidsmix met een KoЯn in redelijke vorm. Een beetje schraal voor een band met een carrière die al meer dan tien jaar duurt en daarmee al meerdere generaties de puberteit doorhelpt. Dan volgen de rare tracks zoals 'Another Brick in the Wall' van Pink Floyd en 'One' van Metallica die beide weinig relevant zijn. De resterende gaatjes worden opgevuld met twee opnames van Woodstock 1999 en nog een paar nooit eerder uitgebrachte tracks: 'Earache My Eye' en 'Proud'..
Bij de eerste werkt KoЯn samen met Cheech Marin, de man van de Cheech & Chong-films die in het begin van KoЯns carrière al een ode kreeg. Het is een aparte creatie, waarin meligheid gepaard gaat met het herkenbare trashy gitaarwerk van KoЯn. In 'Proud' horen we de klassieke dwangbuisellende van Jonathan Davis die bij vlagen net zo intens is als 'Daddy' uit 1994. Muzikaal blijft het te vrijblijvend om die echte intensiteit te bereiken.
Bij elkaar opgeteld is Live & Rare een aardig plakboekje voor de diehardfan, maar vooral een overbodige uitgave voor anderen.
http://www.kindamuzik.net/recensie/korn/live-rare/13601/
Meer Korn op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/korn
Deel dit artikel: