Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Het Britse Infadels heeft bij menigeen veel indruk achtergelaten door zijn concerten van het afgelopen half jaar. Op aandringen van vrienden en bekenden begon het Londense vijftal in 2001 een bandje onder de naam Balboa. Al snel speelden ze voor uitverkochte zalen in hun thuisstad en twee jaar later richtte de groep een eigen label (Dead at Thirty) op. Na een naamsverandering, nog veel meer optredens en een ook op het Europese vasteland snel groeiende reputatie komt Infadels nu met zijn geslaagde debuutplaat We Are Not The Infadels.
Het elftal nummers kenmerkt zich door uiterst genietbare danspop, die vermengd wordt met rock en ska. Invloeden zijn onder meer Primal Scream, New Order en het meer recente LCD Soundsystem. Infadels weet hoe het goede en diverse nummers moet schrijven en het album blijft daarom langdurig het luisteren waard. Dat geldt voor vloervullers als ‘Jagger ‘67’ en ‘Can’t Get Enough’, maar net zo goed voor ‘Girl That Speaks No Words’ en ‘Stories from the Bar’ die ook in een lagere versnelling een aanstekelijke groove bezitten.
Infadels weet keer op keer listig het gevaar van vlakheid te vermijden, waardoor op We Are Not The Infadels geen zwakke broeder te vinden is. De songs zijn dan misschien niet erg vernieuwend, maar dat is vanwege de kwaliteit van het materiaal en het luisterplezier eigenlijk een te verwaarlozen minpunt. De aandacht en uitgesproken waardering voor deze band is meer dan gerechtvaardigd.
http://www.kindamuzik.net/recensie/infadels/we-are-not-the-infadels/11662/
Meer Infadels op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/infadels
Deel dit artikel: