Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
At Crystal Palace is opgenomen in een luxe tijdsbestek van tweeëneenhalve week. Dat is wat anders dan de tweeëneenhalve dag die ze voor Other Animals hadden. Het neemt wat af van de spontane intensiteit maar draagt aan de andere kant wat bij aan de verfijning van het laatste album. Blijft de vraag wat een leuker resultaat oplevert. At Crystal Palace klinkt in vergelijking met Other Animals gelikter en dan bedoel ik niet gladjes of gepolijst, die vergelijkingen kunnen beter meteen worden geschrapt uit de "hoe klinkt Erase Errata"-lijst. Het snerpende gitaarmelodietje dat 'Ca.Viewing' begeleidt. Het speelse basloopje dat 'Surprise It's Easter' vormgeeft, de kletsende hi-hat van 'Owls', allemaal enigszins verdwaald op de toonladder. Kim Hoyston's zang komt het dichtst in de buurt van daadwerkelijke zang op de afsluiter 'Matter No Melody', al duurt dat ook niet lang. Van de hak op de tak vocalen die perfect bij de muziek passen. Het gevaar van verveling ligt echter wel op de loer in de staccato gitaarmelodietjes die nogal vaak op elkaar lijken. Het strakke drumspel van Bianca Sparta dat haast robotachtig klinkt vult dat stekelig melodieuze gitaargeluid goed aan. De dancepunkhoek waar Erase Errata wordt neergezet naast Liars, The Rapture en !!! is niet helemaal hun plaats. Erase Errata creëert een eigen experimenteel dancepunkhoekje waar deze meiden de baas zijn.
http://www.kindamuzik.net/recensie/erase-errata/at-crystal-palace/4194/
Meer Erase Errata op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/erase-errata
Deel dit artikel: