Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Danko Jones heeft iets te bewijzen. Hij knalde een aantal jaren geleden als absolute livesensatie de Nederlandse podia op. Sindsdien is echter duidelijk geworden dat The Mango Kid maar een zeer beperkt aantal ingestudeerde podiumtrucs tot zijn beschikking heeft, waardoor het geen goed idee is meer dan één keer naar een Danko Jonesconcert te gaan. En in de kwaliteit van zijn albums zat ook een gestaag dalende lijn, met het zeer obligate Never Too Loud uit 2008 als dieptepunt. Tijd dus voor actie, wil Jones voorkomen een gouwe-ouweact te worden die zichzelf tot in lengte van dagen in het steeds rimpeligere gezicht staat te bitchslappen in vaste afsluiter 'Bring on The Mountain'.
Jones heeft het blijkbaar zelf beseft en zet met Below the Belt een stap in de goede richting. Het is niet een superplaat waarmee Jones ineens weer midden in de belangstelling zal komen te staan, maar hij is stukken beter dan Never Too Loud. Energieker vooral, maar ook met meer zorg geschreven. Het zijn verrassende elementen als de Iron Maidenopeningsriff van 'Had Enough', het Kissstijl popgevoel van 'Active Volcanoes' en het opvallende drumwerk in eerste single 'Full of Regret' die het verschil maken tussen een matige en een goede Danko Jonesplaat. Waar altijd op gerekend kan worden, is dat Jones sneert en snoeft als de beste – "I can rip off you off, steal all your cash, sucker punch you in the face, stand back and laugh" – en dat de ritmesectie loeistrak is. Ook is dit de best geproduceerde Danko Jonesplaat tot nu toe, met een heerlijk droog geluid.
De plaat is er dus. Nu is het aan Jones en zijn band om op Pink- en Parkpop te bewijzen dat er ook live nieuw elan is gevonden.
http://www.kindamuzik.net/recensie/danko-jones/below-the-belt/20209/
Meer Danko Jones op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/danko-jones
Deel dit artikel: