Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Leuker dan Caitlin Rose worden countrymeisjes niet. Ongetwijfeld zijn er genoeg versleten vriendjes die daar achter gekomen zijn en na de break-up tot een liedje verworden zijn. Nu is het meteen de vraag in hoeverre de term 'countrymeisje' hier klopt. Ja, Caitlin Rose komt uit Nashville, Tennessee. Ja, ze heeft het Zuiden in haar stem. En ja, ze is niet vies van jankende steelguitars. Maar Rose heeft weinig van doen met alle conservatieve 'kuntrie' die in het mekka gemaakt wordt. Rose zal je er niet op de radio horen.
Het gebrek aan gelijke kansen geeft deze singer-songwriter gelukkig alleen maar meer cajunpeper in de reet. Ze brengt haar alternatieve countrypop met haar band daar waar het wel gewaardeerd wordt: bij de hippe, Amerikaanse studenten in steden als Austin en Portland. Met het volle The Stand-In lijkt ze echter toch een breder publiek te zoeken. Dat resulteert in het ergste geval in schreeuwerige refreintjes met een overkill aan samenzang en koortjes ('Waitin') en ongeïnspireerde gitaarsolootjes ('Silver Springs').
Een knieval naar de commercie is The Stand-In niet, er blijven genoeg pittige countrypopsongs over, zoals de even ronkende als warme opener 'No One to Call', waar Rose's snik meteen lekker in zit. Daarnaast geeft ze een dikke, kitscherige knipoog in heerlijke, trage liedjes als 'Pink Champagne', 'Golden Boy' en twenties-swingsong 'Old Numbers'. Liefdesleed zou er nog genietbaar van worden.
http://www.kindamuzik.net/recensie/caitlin-rose/the-stand-in/23814/
Meer Caitlin Rose op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/caitlin-rose
Deel dit artikel: