Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Diegenen die op het afgelopen Lowlands Festival het concert van My Brightest Diamond bijwoonden, zagen het contrast in de persoon Shara Worden. De zangeres, gitariste en creatief brein achter de Amerikaanse groep is wat je noemt een frêle dame; maar wel een met dijk van een stem.
Ook tijdens het optreden in Rotown draait alles om 'de stem'. En nog meer dan in de relatief drukke Lowlands-tent, valt in het intieme (want half gevulde) Rotterdamse poppodium op hoe goed Sara Worden haar stembanden beheerst. De zangeres wisselt voortdurend van klankkleur en zapt moeiteloos van hoge naar lage registers, doet kortom geen enkele moeite om haar operaopleiding te verbergen.
Bijzonder aan My Brightest Diamond is dat de groep dit klassieke stemgeluid integreert in spannende indie-liedjes, zoals te horen op het fraaie album Bring Me The Workhorse uit 2006. Ook in Rotown is het deze combinatie van ogenschijnlijk tegengestelde muziekstijlen die indruk maakt. Vooral ook omdat beide stijlen door één persoon worden voortgebracht.
Toch is dit concert van My Brightest Diamond er niet een in de categorie om-nooit-meer-te-vergeten. Daarvoor klinken de liedjes van het eerder genoemde album live iets teveel hetzelfde. Ook gaat gek genoeg de perfectie van Wordens stemgeluid op den duur vervelen. Perfectie is fijn, maar anderhalf uur stemoefeningen blijkt wat teveel van het goede. Worden zou dus eigenlijk wat slechter moeten zingen om een beter optreden te geven.
Foto: Benjamin Shapiro
http://www.kindamuzik.net/live/my-brightest-diamond/slechter-zingen-voor-beter-optreden/16084/
Meer My Brightest Diamond op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/my-brightest-diamond
Deel dit artikel: