Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Het album waar de Matthew Herbert-fans al tijden op wachten is nu dan toch echt uit: de eerste langspeler van Herberts betere helft, zangeres Dani Siciliano. Zij die met haar ietwat beperkte doch zijdezachte stem de harten op hol bracht van clickhouse- en futuristische jazzliefhebbers over de hele wereld, op de platen van Herberts verscheidene projecten. Zij die een paar jaar geleden plots te horen was in een uitzending van Gilles Petersons BBC-programma Worldwide, met een cover van Nirvana's 'Come As You Are'. Een betoverende cover, de bitterzoete tekst van Cobain liefdevol gezongen over een muziekje dat rechtstreeks uit een film noir had kunnen komen ware de subtiele beat niet afkomstig uit een machine. Zij die afgelopen jaar een voorproefje op Likes uitbracht met een iets gewijzigde versie van dezelfde cover en het vileine 'Walk the Line', dat deed smachten naar meer.
Nu is het smachten over en kan het genieten beginnen. Op Likes speelt Matthew Herbert productioneel nog altijd een grote rol, maar dit is geenszins een veredeld Herbert-album. Dani Siciliano schrijft Echte Liedjes vol zacht gefluisterde woordjes ('Collaboration', 'Red', 'Remember to Forget') en licht-melancholieke melodieën die soms ook een beetje onheilspellend zijn ('Same'), en waaraan jazz, pop, clickhouse en experimentele electronica ieder hun deel leveren. Met af en toe hulp van gitaar, accordeon, hobo en andere blaasinstrumenten, en de stem van Ornelias Mugison (in het duet 'All thee Above'). Tegenover zo veel lekkers staat wel dat de twee elektronische spielerijen die 'Cranes and Trains' en 'One String' heten haar vergeven dienen te worden. Laat het zo zijn.
http://www.kindamuzik.net/beats/article.shtml?id=5044
Meer Dani Siciliano op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/dani-siciliano
Deel dit artikel: