Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Thomas Fehlmann is een hele grote. Ooit speelde hij nog met Moritz 'Maurizio' Von Oswald in het Duitse Neue-Welle groepje Palais Schaumburg. Hij was in de buurt toen The Orb en Sun Electric hun beste platen maakten en heeft productiewerk voor Detroit-grootheden als Juan Atkins op zijn palmares staan. Daarom is deze cd voor Kompakt een beetje een teleurstelling. Niet dat er hier echt slechte dingen op staan. Daarvoor heeft Fehlmann de kneepjes van de productie iets teveel in de vingers. Maar nergens slaagt het album erin om uit te stijgen boven de gebruikelijke Kompakt-mix van mistige dub, spokige ambient en wiegende click-techno. Alle elementen zijn aanwezig maar hij slaagt er niet in het geheel te laten knetteren. Eigenlijk is alleen het openingsnummer 'Streets Of Blah', een spacy dub-techno beest in de stijl van The Orb, een echt festijn. 'Superbock', 'Rotenfaden', 'Du Fehlst Mir', 'Rainbow Over Stadautobahn' en 'Gratis' bezitten allemaal wel dat typische Basic Channel geluid, maar hun houdbaarheidsdatum is spijtig genoeg veel beperkter. Zo beperkt zelfs dat er na twee volledige luisterbeurten bitter weinig van blijft hangen. Desondanks is dit geen slechte plaat, maar @volgaTowers catalogeren wij dit onder 'nogal platjes voor zo'n grote naam'.
http://www.kindamuzik.net/recensie/thomas-fehlmann/visions-of-blah/2307/
Meer Thomas Fehlmann op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/thomas-fehlmann
Deel dit artikel: