Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Luisterend naar The Ruby Doe rijst de vraag of we hier te maken hebben met de Jimmy Eat World van de mathrock. Waar die laatste met ‘The Middle’ de emo naar een groter publiek bracht en tegelijkertijd door de emoscène uitgekotst werd, daar kan The Ruby Doe voor deze tamelijk ingewikkelde muziek ook de weg naar een groter publiek asfalteren. Ze laten hun muziek namelijk wat natuurlijker en eenvoudiger klinken, hoewel dat niets afdoet aan het hoge niveau dat de drie muzikanten behalen. Ze staan scherper dan het kapsel én de band van Danko Jones en de productie van Always with Wings is supervet.
Het derde album van dit gezelschap uit Seattle start en eindigt in de hoogste versnelling. Onderwijl horen we beukende drums afgewisseld met neurotische gitaarpartijen, zuigende rock-’n-roll en de energieke, manische stemmen van Jesse Sea en Aaron Ellh. Het alarmeffect in ‘Cutting Ties’ waarschuwt je ervoor dat je het volume nog maar wat hoger moet zetten, want als ‘Blood on Our Hands' van Death From Above 1979 je bloed doet stollen, dan zal dit nummer dat ongetwijfeld ook doen. En wat te denken van het opzwepende ‘Entry Point Exit Wound’? Het opvallendste nummer is echter de single ‘Red Letters'. Geknipt om grijsgedraaid te worden op Kink FM en The Ruby Doe's recht op een succes van 'The Middle'-proporties. Als ze dat krijgen, dan hoeven ze niet bang te zijn om verstoten te worden door de harde kern, want een krachtige band als zij doet het bij iedereen goed.
http://www.kindamuzik.net/recensie/the-ruby-doe/always-with-wings/8676/
Meer The Ruby Doe op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/the-ruby-doe
Deel dit artikel: