Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Hoewel de naam anders doet vermoeden, komt deze plaat niet uit Noorwegen. Misschien was The Brussels Electronic Pop Project daarom een passender naamgeving geweest. Het project komt namelijk uit België en de associatie met trash valt absoluut niet te maken. Het brein achter deze opmerkelijke naam: Pierre Arthur Lejeune. Hij is zanger van de onbekende gitaarband The Alpha Verticals, maar gaat hier zijn eigen gang.
Het debuut bevat vooral veel Pierre. Zijn stem wordt vergezeld door elektronische beats, orgel en gitaar. Headpixel Data is droevigheid ten top. Stel je eens voor dat Lou Barlow te veel naar Kraftwerk geluisterd zou hebben, maar niet meer dan een keyboard voorhanden heeft. Zoiets. Dus geen muziek om een verjaardag mee op te leuken. Maar zitten we nu in zak en as? Niet helemaal, want 'The Supporter' zou zelfs in aanmerking komen voor draaibeurten op – pak hem beet – Studio Brussel. Het deuntje blijft in je hoofd hangen.
Helaas kun je dat niet zeggen van de rest van de plaat. Ondanks de bijdrage van een zangeres, waardoor de boel iets meer glans krijgt, is Headpixel Data saai. Het doel van Lejeune om 'sad electronic popsongs' te maken is echter voor de volle honderd procent gehaald. Samen met de geboden originaliteit wat betreft instrumentkeuze geef ik hem het voordeel van de twijfel. Maar als ik mocht kiezen, dan draaide ik The Alpha Verticals. Omdat daar meer pit in zit.
http://www.kindamuzik.net/recensie/the-oslo-deadtrash-project/headpixel-data/10149/
Meer The Oslo Deadtrash Project op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/the-oslo-deadtrash-project
Deel dit artikel: