Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Hij kan rustig in je cd-speler blijven zitten tot er een einde komt aan de hete zomer, deze derde schijf van The Cuts. De band bestaat bijna tien jaar en heeft zijn wortels in Californië, maar haalt zijn inspiratie uit de jaren zeventig en uit New York. Met name de intelligentere protopunk van Television en Richard Hell doen in de zanglijnen hun invloed gelden. Daarnaast kun je niet naast een streepje glam en Stones luisteren, rechtstreeks doorgesijpeld, dan wel als opgeschoonde erfenis van The New York Dolls. Toch is het zomerplaatgehalte van From Here On Out vooral te danken aan de toevoeging van een flinke scheut pure powerpop.
Zanger-gitarist Andy Jordan en keyboardspeler Dan Aa, die ieder een halve plaat aan songs bijeenschreven, hebben duidelijk flink wat opgestoken van Alex Chilton en Rick Nielsen. De eerlijkheid gebiedt te melden dat ze zich hier en daar niet kunnen losmaken van hun voorbeelden. Op songs als 'Stop Asking' en 'Demons' (Jordan) of 'Hun Tun', 'Lemonade' en 'She's in Love' (Aa) is het echter goed raak. Met het vlammende 'Next to Nothing', dat in de beste Insomniacs-traditie herinnert aan Steve Marriott, en afsluiter 'One Last Hurrah' haalt From Here On Out zodoende een ruime voldoende.
http://www.kindamuzik.net/recensie/the-cuts/from-here-on-out/13576/
Meer The Cuts op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/the-cuts
Deel dit artikel: