Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Labelbaas Corey Rusk bestuurt zijn vlaggenschip Touch and Go al vijfentwintig jaar met vaste hand en staat zo al een kwarteeuw garant voor spannende muziek. Waar de nadruk in de jaren negentig voornamelijk lag op gitaarmuziek in de traditie van onder meer Scratch Acid, Jesus Lizard, Girls Against Boys, Seam, Shellac en June Of 44 gaat Rusk de laatste jaren met zijn tijd mee. De scope werd verruimd en intussen vonden ook bands zoals Calexico, !!!, Coco Rosie en Pinback onderdak. Zo ook Three Mile Pilot, wiens lang verwachte album volgend jaar eindelijk op Rusks label het levenslicht zal zien.
Onlangs werd Touch and Go in Chicago in de bloemetjes gezet met een driedaags festival waar de oude legendes en de nieuwe helden van het label het beste van zichzelf gaven. Eén van Rusks nieuwe ontdekkingen die daar te zien waren was Supersystem. Het kwartet uit New York en Washington DC debuteerde vorig jaar met Always Never Again en zet met A Million Microphones de lijn door. Supersystem balanceert met hun mix van hiphop, elektronica, pop en punk met één voet op de melodieuze erfenis van Brainiac en houdt daarbij eveneens de zoete pop, zoals die door Pinback gepredikt wordt, in het achterhoofd. Ook wordt er meermaals naar The Rapture geknipoogd, maar wel op een manier die Supersystem zich eigen gemaakt heeft.
Toegegeven, A Million Microphones klinkt nog niet op alle vlakken even perfect en Supersystem moet soms nog de juiste mix tussen de muzikale ingrediënten zoeken, maar catchy nummers als 'Prophets' en 'White Light/White Light' geven toch wel aan dat Supersystem heel wat in zijn mars heeft. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat alles op z’n pootjes valt. A Million Microphones bevat alvast de kiemen.
http://www.kindamuzik.net/recensie/supersystem/a-million-microphones/14124/
Meer Supersystem op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/supersystem
Deel dit artikel: