Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Het Japanse Kyoto brengt ons Takeshi Kurosawa die zich voor de gelegenheid achter het pseudoniem Sora verschuilt. In die hoedanigheid brengt de man een combinatie van digitaal en analoog, en de manier waarop hij dit doet is best aangenaam. Sora doorspekt elektronische spitsvondigheden met field recordings en warme klanken uit ondermeer strijkinstrumenten en een xylofoon.
Het geheel situeert zich gevoelsmatig een beetje in de lijn die Four Tet en Berg Sans Nipple uitgezet hebben, ook al moet Sora het meestal doen zonder aantoonbare vormen van percussie. Helaas staat het element opbouw niet zo centraal bij de muzikale schetsen van de Japanner. Sora plaatst eerder ideeën naast elkaar maar besteedt daarbij wel aan ieder aspect de nodige aandacht. Op die manier verworden de melodieën tot miniaturen die boordevol inventieve elementen zitten. Met als resultaat luisterstukken die tegelijkertijd fris en speels klinken. En dat is de kracht van Re.Sort.
http://www.kindamuzik.net/recensie/sora/re-sort/5464/
Meer Sora op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/sora
Deel dit artikel: