Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Wie als 23-jarige wordt opgenomen in de Deep Mediposse van dubsteppionier Mala zal ongetwijfeld wat snappen van lage frequenties, denk je dan. Dat doet Londenaar Soloman Rose dan ook. Als Silkie en als lid van het basbijtende collectief Anti Social Entertainment liet de zwarte Brit uit Hammersmith de speakercones de afgelopen jaren flink wapperen.
Uiteindelijk werd hij vorig jaar ingelijfd door het underground dubsteplabel Deep Medi van dj Mala. Die had met de single 'Skys the Limit' gelijk goud in handen, zo bleek.
Ook Silkies debuutalbum heeft het woord limiet in de titel, de grote stad (lees: Londen) als speeltuin. Silkie gebruikt op City Limits Volume 1 elementen uit drum 'n' bass, speed garage en vintage Chicago als klimrek voor z'n fantastisch klinkende producties. Alleen al de dynamiek is geweldig op dit album. Luister een nummer als 'Concrete Jungle' met een koptelefoon en je hoort allerlei details die je eerder over het hoofd zag.
Anders dan je gewend bent van cultlabel Deep Medi zijn veel nummers op City Limits Volume 1 verrassend toegankelijk. Weinig loeiende bassen of scheurende bas-synths, maar opgeruimde, zorgvuldig gearrangeerde en vaak zonnige composities. Al sluit Silkie soms wel degelijk de luiken, zoals op het onheilspellende 'Techno 22'.
Silkie combineert op City Limits Volume 1 de skills van iemand als Boymerang (wat is er eigenlijk met hem gebeurd?) met de geliktheid van Mr. Fingers. En biedt zo een mooi tegenwicht tegen alle ijzervreters die dubstep momenteel van hun nuances ontdoen.
http://www.kindamuzik.net/recensie/silkie/city-limits-volume-1/19095/
Meer Silkie op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/silkie
Deel dit artikel: