Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Het is goed gesteld met de Nederlandse techno-scene. Erg goed zelfs. Aardvarck heeft – met goedkeuring van Carl Craig – met Cult Copy een heuse Detroit-klassieker in wording ter wereld gebracht, Break 3000 breekt de grens tussen minimal en neotrance af, koningin Shinedoe maakt het mooie weer op Traum en mocht recent nog The Knife remixen, en Joris Voorn wordt nog altijd in de hele wereld gevraagd voor zijn avontuurlijke dj-sets.
Een man van vele seizoenen is Jeroen Verheij, die al in 1990 startte met producen. Als Grooveyard oogstte hij aardig wat commercieel succes, maar het was pas toen hij als Secret Cinema met White Men Can’t Funk op de proppen kwam, dat de poppen echt aan het dansen gingen.
Secret Cinema anno 2006 staat voor dikke techno, waarin de melodie en de groove toch centraal blijven staan. Tracks als ‘Ready 2 Clap’, ‘Skunk & Espresso’ en ‘Everlasting’ smeken om in grote stadions afgespeeld te worden om hele weiden dolenthousiast op en neer te laten springen.
De bezwerende technokraker ‘See Myself’ wist zowat iedere techno-dj ter wereld te verleiden (al dan niet in de Joris Voorn remix) en ‘Born to Ill’ zou zelfs Underworld jaloers maken. Skunk & Espresso voegt een nieuwe gouden bladzijde toe aan de Nederlandse technogeschiedenis.
http://www.kindamuzik.net/recensie/secret-cinema/skunk-espresso/12874/
Meer Secret Cinema op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/secret-cinema
Deel dit artikel: