Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Geen flauw erelijstje voor deze New Yorkse hiphopcultuurpionier Ramm:Ell:Zee. 'Erbij' op ondermeer Wildstyle, internationaal vermaard graffitikunstenaar en vroege electroartiest. Zijn naam voor altijd verbonden aan een hiphopklassieker, 'Beat Bop', samen met K-Rob en voorgoed in de boekjes bij het rijtje oldskool-legendes.
Houden zo, niks meer aan doen, zou je zeggen, en zo leek Ramm:Ell:Zee er gedurende een jaar of twintig zelf ook over te denken. De revival van electro-gerelateerde stromingen van de laatste jaren heeft hem en het label Gomma kennelijk doen besluiten dat de tijd rijp was om alsnog met zijn debuutalbum te komen.
Ontwikkelt muziek zich cyclisch? Bi-conicals of the Ramm:Ell:Zee knoopt twee tijdperken aan elkaar en schippert anno 2004 tussen zeer actueel en een tikkeltje gedateerd met beurtelings modern en oubollig klinkende langzame electrobeats, synths en roboteffectjes. Heerlijke oldskool-raptracks met ouwe maatjes Shockdell en K-Rob ('Beat Bop Part II') worden afgewisseld met instrumentale futuristische electro van de Death Comet Crew, Jaws (Quannum) en Takedo & Ferris Wheel waarover de meester zelf zijn bijzondere hersenspinsels de vrije loop laat. Voor een diepere kijk op de complexe ideeën van de man, verwijzen ook wij maar wat graag naar zijn site www.gothicfuturism.com. Hiphop in de frontlinie op de snijlijn van (straat)kunst, performance en muziek onder de noemer futurisme, met een vleugje nostalgie. Zo zien en horen we het graag. Check die handel.
http://www.kindamuzik.net/recensie/ramm-ell-zee/bi-conicals-of-the-ramm-ell-zee/5374/
Meer Ramm:Ell:Zee op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/ramm-ell-zee
Deel dit artikel: