Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Nadat Anja Schneider eerder dit jaar met haar debuutalbum kwam, kon Monika Kruse natuurlijk niet achterblijven. De moeder aller Duitse techno dj-dames en labelbaas van Electric Avenue en Terminal M kreeg voor haar eerste langspeler (met de wat protserige titel) Changes of Perception hulp van Gregor Tresher, met wie ze dit jaar ook op Awakenings stond.
Het is opvallend dat Kruse voor de Frankfurter producer koos. Ze maakte tenslotte al meer dan twintig singles met haar vaste muzikale partner Patrick Lindsey.
Op het titelnummer is te horen hoe de nieuwe Kruse klinkt: afgeslankt, strak in het pak en hoorbaar in de minimalistische leer. Dit is techno zoals 'ie de afgelopen twee jaar in de Duitse clubs domineerde. Donker, gestript en dankzij het kloek-kloek-kloek-geluid erg herkenbaar op de dansvloer.
Die aanpak houdt het Duitse duo consistent vol op het album. De tien lange clubtracks zijn allemaal opgebouwd rond één of twee markante geluiden. Dat is ook gelijk het manco van Changes of Perception.
Er staat een aantal voor deejays prima bruikbare nummers op, zoals het ijle technonummer 'Hope', de donkere titeltrack en het opgewekte 'Morgana'. Maar het is ook een album dat erg de waan van de dag weerspiegelt en nergens echt de diepte in gaat. Dat gebeurt pas in het ambient slotakkoord 'So Hum'. Volgende keer meer van dat graag.
http://www.kindamuzik.net/recensie/monika-kruse/changes-of-perception/17458/
Meer Monika Kruse op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/monika-kruse
Deel dit artikel: