Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
In het dagelijks leven is ze zangeres/bassiste bij het Duitse FSK (kort voor Freiwillige Selbstkontrolle) maar daarnaast is Michaela Melián ook een kunstenares die haar tentoonstellingen wil opfleuren met een streepje muziek. Met dit doel in het achterhoofd heeft ze Baden-Baden gemaakt.
Met een hele verzameling instrumenten maakt ze sfeervolle miniatuurtjes waarmee Carl Oesterhelt zich vervolgens bemoeit. En daar loopt het een beetje mank want de beste man plakt zowaar op ieder nummer een monotone beat die de warme pentekeningen van Melián een beetje naar de achtergrond verbant. Het resultaat is bijgevolg een eerder eenvormige brij die mogelijk wel goed dienst kan doen als begeleiding bij haar kunstwerken maar Baden-Baden heeft het toch wel moeilijk om zich als plaat op zich ten volle te manifesteren. Het is allemaal nogal onopvallend en de beats doen daarbij ook nog eens afbreuk aan de heerlijke klanken die ze ondermeer met cello, melodica en accordeon produceert.
Naar het einde toe doet ze toch nog een poging om de hele boel om te gooien. De Roxy Music-cover 'A Song for Europa' toont dan ook een heel andere dame. Melián laat haar zachte stem horen en geeft de intimiteit plots een verbale inkleding. Maar het contrast is te groot en het resultaat brengt eerder een frons op het voorhoofd teweeg.
http://www.kindamuzik.net/recensie/michaela-meli-n/baden-baden/8093/
Meer Michaela Melián op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/michaela-meli-n
Deel dit artikel: