Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Van Jack Dangers wordt gezegd dat hij ieder album iets ander wil proberen. Nu draait Dangers onder het synoniem Meat Beat Manifesto al bijna twintig jaar mee als producer, dus dan wordt het voldoen aan die vernieuwingsdrang een flinke opgave. Met zijn nieuwste muzikale kind At The Center reist hij af naar het land dat experimentele jazz heet. Als electronicaveteraan combineert Meat Beat Manifesto dit genre met broken beats, oriëntaalse invloeden, sfeervolle ambientgeluiden en vocalen die gesampled zijn uit opnames die stammen uit de jaren vijftig. En At The Center maakt me nerveus. Héél nerveus.
Het grote probleem van At The Center is dat er geen gezicht in de muziek naar voren komt. Het geheel doet aan als een enorme jamsessie die toevallig met een geweldige opnametechniek is opgenomen. Het gebrek aan thema’s in de nummers, gecombineerd met het geforceerde gebruik van vocale samples en de schijnbare willekeurige aanwezigheid en speelwijze van de instrumenten maakt het mij welhaast onmogelijk om het hele album uit te zitten en rustig te blijven. At The Center is daarom – ondanks de geweldige productie en diversiteit van geluiden en instrumenten – geen aanrader, tenzij je al jaren zoekt naar een versie van Nils Petter Molvær zonder thematiek. In dat geval is dit album je beste vriend. Ik blijf niettemin liever Remi.
http://www.kindamuzik.net/recensie/meat-beat-manifesto/at-the-center/10816/
Meer Meat Beat Manifesto op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/meat-beat-manifesto
Deel dit artikel: