Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
‘Van afgezaagd hout hoeft men geen planken meer te zagen’, moet er door het hoofd van de tekstschrijver van dit Judasville debuut hebben gespookt. Geen enkel cliché wordt geschuwd in onder andere ‘Midnight Hour’, ‘Hey Hey Hey’ en ‘Come On Pretty Baby’. Functioneel zijn de clichés wel. Zonder ook maar een maat muziek gehoord te hebben, weet je al wat voor vlees je in de kuip hebt.
In Eindhoven schieten de rockbands al jaren als paddestoelen uit de grond. Met dertien stuks in een dozijn. Volgens de overlevering geloofden de leden van Judasville niet erg meer in de Eindhoven Rockcity-beweging en bedacht men daarom een eigen plaats van herkomst. De geschiedenis van de band ligt echter wel degelijk in Eindhoven. Zanger/gitarist Berry en drummer Sander zaten eerder samen in The Spades, bassist JJ komt uit The Lovesteaks en gitarist Selim maakte deel uit van onder andere Urban Conflict en Red King Rising. Ervaring genoeg dus.
Judasville is voor alle bandleden hun meest toegankelijke project. De rauwheid van The Spades en The Lovestakes heeft plaatsgemaakt voor bijna keurig klinkende sleazy rock vol meerstemmige refreinen en dubbele gitaarlijnen. Het nostalgische geluid van jaren '70 hardrock klinkt door de hele plaat, aangevuld met punkrock. Berry is een verdienstelijke, Amerikaans aandoende zanger die het geheel perfect aanvult. Luister drie keer naar ‘Excuse Me’ en het nummer is niet meer uit je kop te krijgen. Geen op zichzelf staand voorval, wijzen een stuk of vijf luisterbeurten uit. Met dit spetterende debuut op zak kan Judasville het nog heel ver schoppen.
http://www.kindamuzik.net/recensie/judasville/welcome-to-judasville/8161/
Meer Judasville op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/judasville
Deel dit artikel: