Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Inna City Pressure kwam oorspronkelijk uit in 1998, maar echte potten brak New Yorker Dr. Israel toen niet met zijn mix van reggae, junglebeats en rockinvloeden. De platenmaatschappij is ervan overtuigd dat de mensheid acht jaar later wel klaar is voor het unieke geluid van Dr. Israel en brengt diens plaat opnieuw uit, met een nieuw hoesje, nieuwe mixen en twee nieuwe tracks.
Driewerf helaas: dat Inna City Pressure acht jaar geleden niet aansloeg, lag niet aan de tijdsgeest. De combinatie van junglebeats en reggae werkt af en toe heel goed, zoals in de mooie remake van Willie Williams’ klassieker ‘Armageddon Time’, hier en daar levert Dr. Israel lekker psychedelische dub af zoals in ‘Survivor’, maar het merendeel van de nummers klinkt als flauwe wereldmuziek met een popsausje erover. De beats grijpen je nauwelijks in je nekvel en in zijn teksten manifesteert Dr. Israel zich zo nadrukkelijk als rastafari-wereldverbeteraar dat ik er een beetje opstandig van word. Absoluut dieptepunt is de samenwerking met Rancid op ‘Coppers Brooklyn’: een gezellige meezinger met verschrikkelijk foute gitaarriffs.
Inna City Pressure wordt door de fans beschouwd als een van de eerste uitingen van wat we vandaag verstaan onder mash up en grime. Dat is veel te veel eer voor deze middelmatige en bijwijlen ergerlijke egotrip van Dr. Israel.
http://www.kindamuzik.net/recensie/dr-israel/inna-city-pressure/11765/
Meer Dr. Israel op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/dr-israel
Deel dit artikel: