Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Critici van acts als Kane en Anouk mogen graag beweren dat een buitenlandse doorbraak voor de desbetreffende acts is uitgesloten, omdat “elk land al zijn eigen Kane en Anouk heeft.” Als bewijsstuk ten faveure van deze stelling kan D.A.D. dienen.
Deze Deense hardrockers zijn gigantisch populair in eigen land en staan regelmatig op het hoofdpodium van Roskilde tussen de allergrootsten geprogrammeerd. De autochtonen gaan dan massaal uit hun dak op wat voor niet-Denen toch vooral een heel degelijke ouderwetse hardrockband is.
Groot zijn in Denemarken gaat op den duur vervelen en eens in de zoveel tijd probeert D.A.D. het buiten de landsgrenzen. Begin jaren negentig kwamen video’s van de albums Riskin’ It All en Helpyourselfish sporadisch op MTV, maar daarna was het weer terug naar local hero-status voor de band, die overigens Disneyland After Dark heette totdat Mickeys advocaten daar achter kwamen.
Ook studioalbum nummer negen, Scare Yourself, gaat D.A.D. niet internationaal laten doorbreken. Ondanks de glorieuze overwinning van Lordi op het Eurovisie Songfestival is een geluid ergens tussen Bon Jovi en The Cult in nou eenmaal niet de manier om je in de kijker te spelen bij de internationale pers. Als al het materiaal zo sterk was geweest als de perfecte pophardrock van ‘A Good Day (to Give It Up)’ was er nog een kans geweest. Maar er staat te veel middelmaat op Scare Yourself. En middelmaat, daar hebben we al genoeg van.
http://www.kindamuzik.net/recensie/d-a-d/scare-yourself/12981/
Meer D.A.D. op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/d-a-d
Deel dit artikel: