Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Met heel haar hebben en houden klampt Christian Mistress zich vast aan het verleden. De band blaast lang vervlogen dagen uit de heavymetalhistorie nieuw leven in met een retrosound en een dito uitstraling. Christian Mistress wil in niets van deze tijd zijn en juist dat maakt de groep actueel.
Op het Relapse-debuut Possession strijden gitaarhelden Ryan McClain en Oscar Sparbel samen met zangeres Christine Davis om de eer.
Vanuit de ene hoek bepalen Thin Lizzy-achtige twin-lijntjes en tot hoofdknikken aanzettende riffs de aanvalsstrategie. Een beproefde methode om de aandacht van de doorgaans gitaargeoriënteerde hardrocker te trekken. En daarin loert ook het gevaar, want Christian Mistress is bepaald niet de enige band die het ouderwetse heavymetalpad bewandelt. Ook is het gitaarwerk veel minder bijzonder dan het balls-out-snarengeweld waarop een Priestess of een Cauldron ons in het recente verleden trakteerde.
Daarom neemt Christine Davis de andere hoek in. Ze staat bekend om haar stem, die al bij de eerste noten van 'Over & Over' haar aantrekkelijke verschijning prijsgeeft. Davis klinkt stevig maar vrouwelijk, met een hees randje waar zelfs Bonnie Tyler jaloers op zou kunnen worden. Terwijl de meeste van haar mannelijke collega's zich profileren met castraatachtige uithalen, komt Davis' autoriteit voort uit de kalmte die haar stem kenmerkt. Zelfs als ze zingt over rituele zaken als 'Pentagram and Crucifix' of 'Possession'.
Uiteindelijk is het niet de strijd tussen, maar de combinatie van zang en gitaar die Christian Mistress maakt tot wat zij is. Geen van beide elementen behoort echter tot de categorie hoogvliegers en daarom blijft Possession steken in de middenmoot.
http://www.kindamuzik.net/recensie/christian-mistress/possession/22718/
Meer Christian Mistress op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/christian-mistress
Deel dit artikel: