Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Soms sta je in de platenzaak en is er niets te vinden. Ineens valt je oog op een CD met een vrouw achter het drumstel op de cover. Kopen dus. Er is namelijk niets mooiers op deze wereld dan vrouwen in een band. Als diezelfde vrouw ook voor de backing vocals zorgt, is het helemaal geweldig.
Opener op debuutplaat Converted Thieves is ‘Voodoo Economics’. Het begint met zo’n heerlijk vals klinkend gitaarrifje. Dan slaat het in één keer door naar een ietwat country-achtig deuntje, maar da’s vanzelfsprekend: de band komt namelijk uit Austin, TX. Behalve het lapsteel- achtige gepingel hier en daar heeft de band eigenlijk niets met country van doen. “Nashville was built on lies about strong men so lonely they could cry.” Philip Niemeyer kan niet zingen, toch siert dit hem en het maakt het makkelijker om de link te leggen naar de al eerder genoemde bands. Hier en daar worden de zangpartijen overgenomen door gitarist/toetsenist Travis Higdon, maar zijn piano spel is eigenlijk fijner om naar te luisteren (‘Corporate Happy Hour’).
Is dit garage? Niet echt, maar als je wil zou je aan The Strokes kunnen denken. Maar vergeet dat maar snel weer. De liedjes zijn even aandoenlijk als sarcastisch en liggen goddelijk in het gehoor. Geïnspireerd door Lou Reed? Geen probleem! Beetje de sound gejat? Maakt niet uit! Dit is de enige band ter wereld die het verdient om gehyped te worden! Hoera voor drummende vrouwen! Hoera voor pianootjes! Hoera vals zingende mannen! Hoera voor Black Lipstick!
http://www.kindamuzik.net/recensie/black-lipstick/converted-thieves/4704/
Meer Black Lipstick op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/black-lipstick
Deel dit artikel: