Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Walter Sobchak die steeds over Vietnam begint, George Clooney die zelfs in de meest benarde situaties zijn haren vol vettigheid smeert; elke film van de Coen broertjes (Fargo, The Big Lebowski) zit vol vreemde personages met bizarre karaktereigenschappen. Het platenlabel DMZ, dat de broertjes samen met T-Bone Burnett hebben opgericht, heeft ook enkele vreemde figuren onder contract staan, het Amerikaanse trio Autolux bijvoorbeeld.
Het meest opvallende typetje van het gezelschap is de duidelijk door Can beïnvloede Carla Azar, die met blote voeten en een bionische elleboog drumt. Ook muzikaal is de band op dit moment een buitenbeentje, op Future Perfect gaat het drietal terug naar eind jaren ’80, de periode waarin Sonic Youth meesterwerk Daydream Nation uitbracht en een shoegazerband als My Bloody Valentine met de stofzuiger rond ging. De popliedjes in een prikkelend jasje doen uiteindelijk nog het meest denken aan een minder elektronische versie van Grandaddy, wat voor een groot deel aan de fragiele stem van zanger/bassist Eugene Goreshter te danken is.
Niemand van de drie heeft een duidelijke hoofrol op Future Perfect, de gierende gitaarpartijen van Greg Edwards komen soms tot rust en Carla Azar zorgt voor een welkome afwisseling door enkele zangpartijen voor haar rekening te nemen. Zo lost de ene vreemdeling de andere af bij Autolux. Als alle rare vogels in staat zijn tot zoiets moois, stellen wij voor dat alle bizarre figuren die in de laatste paar Coen-films niet goed tot hun recht kwamen een rockband beginnen.
http://www.kindamuzik.net/recensie/autolux/future-perfect/10429/
Meer Autolux op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/autolux
Deel dit artikel: