Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Laten we bij het goede beginnen: de achtergrond is mooi. Alu beroept zich op cello , vibrafoon, strijkers en veel ander moois, om dit vervolgens met elektronica te kruisen. Dat levert een vruchtbare ondergrond op, die het ene moment minimalistisch en het andere weer ritmisch is.
Helaas is er van dit moois niet bijster veel te merken. Alu’s stem is tamelijk alomtegenwoordig en leidt de aandacht af. Gelukkig heeft de dame in kwestie inhoudelijk het beste met de luisteraar voor. Zo zou ze apocalyptische wiegeliedjes zingen die hoop brengen in deze donkere tijden. Ook zouden haar nummers het destructieve van de moderne levenswijze onderzoeken en de nefaste effecten daarvan op de mensheid. Een lovenswaardig initiatief dus. Om al deze maatschappelijke kwalen te lijf te gaan, heeft Alu haar doeltreffend getitelde debuut Infomercial Gasmask op de markt gebracht.
Plots verschijnen de eerste wolkjes aan de blauwe lucht. Alu’s stem heeft namelijk een frequentie die ondertekende doet steigeren. Als blijkt dat de zangpartijen na meerdere nummers nog geen sikkepit veranderd zijn duiken er stevige onweerswolken op aan de einder. En na enige tijd meldt zich een volgend struikelblok. Door het tamelijk monotone overmatige stemgebruik zijn de nummers onderling inwisselbaar en verworden ze tot een structuurloze brei. Zo kom je in een handomdraai in een storm terecht waar zelfs het beste gasmasker geen soelaas kan bieden.
http://www.kindamuzik.net/recensie/alu/infomercial-gasmask/7443/
Meer Alu op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/alu
Deel dit artikel: