Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Wanneer je in je biografie rept over welgeteld zeven bandlidwisselingen sinds de oprichting in 2000 en 54 audities voor een geschikte zangeres, dan ben je ambitieus. Gitarist, oprichter en enig origineel lid Silas steekt dit ook niet onder stoelen of banken. theName moet groot worden, zoveel is duidelijk. En met de huidige aandacht voor Evanescence en After Forever, en met een Anastacia die gothicrock omarmt, ruiken ze hun kans.
Maar aan deze hang naar succes kleeft een onsympathiek en streberig sfeertje. Ex-bandleden (en dan vooral de ex-zangeres) worden openlijk op het internetforum bekritiseerd. Huidige bandleden worden op dat zelfde forum ervan beticht lui te zijn, en protserig wordt in een begeleidend schrijven gemeld dat er al zo’n honderd cd’s in de eerste week zijn verkocht.
Als deze dikkenekkerij ook nog terecht was geweest, had ik het allemaal naast me neer gelegd. Maar wanneer je op de proppen komt met een verdunde versie van Nightwish en After Forever, klaargemaakt voor de mainstream met een toefje Anouk en Guano Apes, blijft er weinig positiefs meer over. De ambitieuze gothicrock die de band tentoonspreidt, schiet zijn doel voorbij door een wat te grote wil tot presteren. Goede ideeën hangen als los zand aan elkaar, waardoor de nummers niet lekker blijven hangen. De grunts lijken meer een compromis om het vetter te laten klinken dan dat er echt bezieling achter zit. Ook de constant op de toppen van haar kunnen zingende zangeres ben je aan het einde van de acht nummers tellende cd moe. Zijn die 54 audities toch nog te weinig geweest.
http://www.kindamuzik.net/recensie/the-name/remedy/7022/
Meer The Name op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/the-name
Deel dit artikel: