Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Al er een hypemeter in de Nederlandse popwereld zou bestaan, dan zweefde Elle Bandita ongetwijfeld ergens bovenin. MTV liet haar rondgeilen in de studio en ook OOR, Live XS en de VPRO besteedden al flink wat aandacht aan deze schreeuwerige electropunkdiva.
Is al die aandacht terecht? Of is het verhaal rond deze Zuid-Hollandse slechts gebaseerd op haar mediageniekheid? Elle was een van de meisjes die Barry Hay recruteerde voor zijn girlband Bad Candy. Na twee jaar in de band te hebben rondgedoold als een vrouwelijke Robbie Williams, stapte Elle eruit. Ze trad toe tot The Riplets, maar sprong ook solo op de bühne. Dat Ryanne van Dorst (haar echte naam) opviel in het live-circuit is niet verwonderlijk. Elle stuitert over het podium als een wilde hyena die zojuist uit safaripark De Beekse Bergen is ontsnapt.
De debuut-e.p. Love Juice bevat vijf Engelstalige nummers en het Nederlandstalige, infantiele ‘Kloot’, waarop ze uitvalt naar jongens die haar alleen maar willen neuken. Dit nummer (het minste van dit zestal) bevat precies de elementen waar Elle nog aan moet werken: teksten en beats. De electronische drumpatroontjes op dit debuut klinken krakkemikkig en zelfs Peaches - een van Elles vuilbekkende voorbeelden - heeft leukere zinnen in haar repertoire. Als de gitaren gieren op dit plaatje heb ik eigenlijk niet zo veel te klagen. Dan klinkt de muziek precies zoals punk bedoeld is. Minister Pechtold zou het "vies en vunzig" noemen.
http://www.kindamuzik.net/recensie/elle-bandita/love-juice/11994/
Meer Elle Bandita op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/elle-bandita
Deel dit artikel: